anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 29.5.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
"şair acı söyler" "bitter words from the poet", tuval üzerine akrilik, 238x61x5 cm
canan dağdelen
""airnoktabahçenokta" ,porselen yerleştirme, (poetdotgardendot)
davetiye ve serginin önsözü
güler güngör
""airin bahçesinde ba" bozumu", kary"yk malz, 155x120x35 cm
-"tecrit - te"his"(f.p.t). (abstraction-materialization)
kurucu koçanoğlu
"ba"y"yk" (1-23), kary"yk malzeme, (vineyard-light)
raziye kubat
""melih cevdet anday"a"" (to melih cevdet anday) ; 2003, tuval ve ah"ap üzerine kary"yk teknik, 120x100 cm
sakine çil
"nysa ülkesi"* (land of nysa), seramik, yerlestirme
"gizli bahçe", el yapymy ka"yt üzerine akrilik, 150x300 cm
tuğrul selçuk
"selviname", dikenli tel , 260x33x20 cm
yıldız şermet
"hatyrla"-"remember", cam+tel
"bağ; şairin bahçesi" "bağ; poets garden"
[18.09.2003 - 29.10.2003]

Galeri Apel İstanbul Bienal’ine paralel etkinlik olarak “bağ; şairin bahçesi” adlı sergiyi düzenledi. 1999’da “Sokak”, 2001’de “Hasat” konulu sergilerin devamı niteliğinde olan bu sergiye davet edilen sanatçılar birbirlerinden bağımsız olarak bu kavram çerçevesinde eserlerini hazırladılar. Web sayfamızda yer alan Hasan Bülent Kahraman’ın sergimiz için hazırladığı yazıdan bazı bölümleri sizlerle paylaşmak istedik.

“… zaten İranlılardan başlayarak kurulmuş bahçeler, evet, bahçe aslında bir Doğu, bir Orta Doğu, bir Mezopotamya buluşudur ve aslında ideal düzenin bir uzantısıydı. O nedenle uzak iklimlerin uzak hayallerini kuran Haşim şiirine ansızın başlıyordu. ‘bir acem bahçesi, bir seccade’.

… ortada daima merkez vardı ve dünya nasıl ona göre açılmışsa bahçe düzeni de öyle oluşuyordu. Halı, bunun bir uzantısıydı. Bütün o sarmallar, bütün o ‘tevhid’ arayışları ile suretin yasaklandığı bir düzende hat sanatının soyutlamaları ne anlama geliyorsa bahçe ve halı da oydu. Özellikle, halı: içerideki bahçe.

…insanoğlu Cennet Bahçesi’nden kovulmuştu. Bir zamanlar, birilerinin çocukluğunda, birilerinin de erişkinliğinde elbette, Cihangir’de bir yerlerde Cennet Bahçesi vardı. Şimdi, yerinde yeller esiyor.

… kısacası, Cennet Bahçesi’nin bozulduğu, ortadan kalktığı bir dünyadayız şimdi… belki insanoğlu artık günahtan kopuyor. Ama bu, onun artık hep günahla yaşadığı anlamına da gelmez mi?

… Haşim, yukarıda da andığım o şiirine zaten ‘tahattur’ (anımsama) adını vermişti ve sonunda pastoralin bitişini de usulca bir belleğe kaydediyordu:
bize bir zevk-ı tahattur kaldı.

bu sönen gölgelenen dünyada
…bahçe daima, bütün dillerde şairle, şairin bahçesiyle birlikte anılmış, birlikte düşünülmüş. Şimdi şiirin de bittiği söylenir; ‘yapısökümü’ yapılıyor şiirin…”
Yapısökümü, bağ bozumu, bağ, bahçe, şiir, şair…

Sergide yeni üretilen eserleri göreceğiz. Bu engin konuda ne kadar çabalarsak çabalayalım bir şeyler noksan kalacaktır. Kulaçlarımızı atarken düşündüklerimizi, düşündürebildiklerimizi paylaşmak maksat.

Sanatçılar; Canan Dağdelen, Sakine Çil, Güler Güngör, Selma Gürbüz Balkan Naci İslimyeli, Hasan Bülent Kahraman, Kurucu Koçanoğlu, Tuğrul Selçuk, Yıldız Şermet.

*New Redhouse Sözlüğü, Türkçe-İngilizce Sözlük, Redhouse Yayınevi, 1.Baskı,1968, İstanbul,sayfa:119.