anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 28.5.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
canan dağdelen
sergiden genel görünüm
canan dağdelen
"tomba"
canan dağdelen
"samba" (1)
canan dağdelen
"samba" (2)
canan dağdelen
"UPTURN-UPROOT II", beyaz toprak, üst (75x75x5 cm), alt (çap:75 cm, y:43.5 cm)
canan dağdelen
"SELF-white "PORTAIT I", beyaz toprak, 62x44x4 cm, 1998
canan dağdelen
"SELF-white "PORTAIT II", beyaz toprak, 62x44x4 cm, 1998
canan dağdelen
ELLOS (tuzluk-biberlik)
canan dağdelen "at home"
[22.06.2001 - 15.07.2001]

"at home" Canan Dağdelen’in son çalışmalarını kapsamlı olarak içeren yeni kataloğunun adı.
Burada sanatçının 1996 yılından bugüne uzanan çizgisini, değişimlerini izlemek mümkün.
" 1996 yılına değin çalışmalarının ana konusunu "resim olarak yazı" olusturuyor olsa da, daha sonraki yıllardaki sanatsal araştırmalarında bu "resimsel imgelerde yazı" (resimde yazıya) ya odaklanmıştır." Sabine Schaschl
"at home" benlik olgusu üzerine odaklanarak yapılaşan "yer edinme" veya bir "yer arayışı" kavramına sanatçının kişisel yaklaşımının ürünü:
Dağdelen bu yapılaşmayı mimari birimlerden yola çıkarak, malzemesi toprak olan, tekrarlar ve birbiri ardına dizilerle örülen tuğlalar ile vurgulayarak, en eski tuğla yapıtlara göndermeler yapar. Çalışmalarında bugünden kendi çocukluğuna dek uzanan fotoğraflar, resimsel ögeler; yazı kesitleri veya yazı işaretleri hassas baskı yöntemleri ile toprağa aktarılır. Toprak, duvar kesitleri, dikdörtgen ve altıgen tuğlalar gibi mimari elemanlarda bu öğeleri taşır. Dağdelen objelerinde bilinçli olarak beyaz ve kırmızı toprağı kullanır. Burada beyaz sanatçının kendi belleğinin, geçmişin belli bellirsiz anımsanan çocukluk imgelerini ve hepsinin ötesinde çocuklukla özdeşleştirilen yitirilmemiş bir masumiyet duygusunu simgelerken, kırmızı calışmalar ise bugünümüzden resimsel kesitleri bizlere sunar.
"Bu sujelerle ben geçmiş ve bugün, gerçek ve düsler , uyku ve gün arasında ki geçiş çizgilerinde oynarım" diyen Dagdelen’in çalışmalarında bu geçiş beyaz rengi ve kendi el yazısından olan büyük yazı kesitleri ile vurgulanır.
Ve bu en basit mimari elemanlarla Dağdelen kendi geçmişini inşa ederek, "hepimizin ortak geçmişiyle bir ilişki kurar." Sabine Schaschl Sanatçı Galeri Apel’ de ki katalog tanıtımında "at home" dan, çalışmalarından bir kesit gösterek, bizlere kendi sanat dünyasından, kendi "evinden" bir pencere açar.
Canan Dağdelen sanat yaşamını Viyana’ da sürdürmektedir. "at home" sanatçının 2001 sonbaharındaki New York sergisi için Viyana’da basılmaktadır. Dağdelen New York sergisinden sonra Hollanda’da- EKWZ- European Ceramics Work Centerda çalışmaya hak kazanmıştır. Dağdelen burada yine mimariye uzanan çalışmalarını büyük kapsamda gerçekleştirebileceğinin sevinci içindedir.
Dağdelen’in kendine özgü tasarım calışmalarında ise form ön planda. Belli bir hareketi, dinamizmi ve fonksiyonu vurguluyor. Dağdelen’in burada kullandığı malzeme yüksek pişen bir porselen. Belli satıhları sırsız bırakarak, sırlarla desenleri sağlayan Dağdelen, porselenin kendi dokusunu sırlı alanlar ile karşılaştırmakta. Galeri Apel’de bu calışmalardan "tomba", "samba" porselen kutular, "ellos" tuzluk ve biberlik gibi örnekleri görmek mümkün.