anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 24.11.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
canan dağdelen
"she&he", 2"li seri, beyaz toprak, 25x35x3 cm
"fransa güncesi", kağıt üzerine akrilik, 82x169 cm
meriç hızal, “sevgi, dostluk zamanı”, zimbap ve siyahi ahşap, altın varak
can göknil
“yaradılış güncesi”, gravür, 20x30 cm
reyyan somuncuoğlu,ahşap üzerine varak, 100x100x100cm
emre zeytinoğlu, “güncelerimi ben tutmam o tutar”, karışık malzeme, 70x100 cm
"günceler" "diaries"
[16.01.1999 - 16.02.1999]

16 Ocak - 19 Şubat tarihleri arasında Galatasary'da Galeri Apel'de açılacak olan 'Günceler'' adlı serginin bir benzeri 1996 yılında Ankara'da Enersis binasında izlenmişti.

O yıl bir tez çalışmasında 17.yüzyılda yazılmış bir Osmanlı güncesinin konu edildiğine tanık olmuştum. Bu konu sergi teması seçiminde esin kaynağı oldu.Günceler tarihi ne ölçüde aydınlatır ? Resmi tarih kayıtlarına yeni anlam getirmez mi? Hele hele yayınlanmak üzere yazılan yapıtlarda olmayan bir içtenliğin güncelere yansıdığını düşünürsek gerçeğe ne kadar yaklaşılır?

Doğanın bile ağaç odunlarında, kaya katmanlarında günce tuttuğunu fark ediyor muyuz?

Güncenin tarihi de yazının tarihi kadar eskiye dayanır mı ?

Günceler tarihin akışında da etkili olmuş mudur ? Ortaçağın skolastik ve otoriter anlayışına tepki olarak gelişen, insanın biçimsel ve ruhsal değerlerini eleştirel bir bireyciliği ortaya çıkaran Rönesans hareketinin doğuşunda gün ışığına çıkan güncelerin katkısı yok mudur ?

Fransızcada günce anlamına gelen 'journal'' sözcüğünün daha sonraları 'gazete'' anlamında kullanılması, güncenin sosyal bir kimlik kazanması mıdır ? Dokunmatik bir ortamda günceler nasıl bir boyut kazanmıştır ? Düşüncelerimizin, yaşadıklarımızın ne kadarını kayda alıyoruz ? Günce salt bir yazı çeşidiyle sınırlı mıdır ? Güncelerde zaman zaman çizimlere de rastlamaz mıyız ? Sanatçının yaratım sürecinde yaptığı kayıtlar, hatta yapıtları bile birer günce değil midir ?

Sergide yirmidört sanatçımızın görsel malzeme ile bireysel olarak ürettikleri yapıtlarda farklı yorumlarını izleme olanağını bulacağız.