anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 27.7.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
can göknil
''kurşun: korur mu, öldürür mü...''
43x80x3 cm
ahşap,kurşun, akrilik
can göknil
''insan ve kurşun''
35x25x2 cm
ahşap,kurşun, akrilik
zeynep perinçek signoret
''ışığa karşı''
100 x 70 cm
kağıt üzerine yağlıboya
yıldız şermet
''ağırlık''
70x100 cm
kağıt ve kurşun
güler güngör
''yorucu günün ardından''
karışık malzeme
maria sezer
''reis bey''
80x177x50
seramik ve doğal malzeme
maria sezer
''damarıma basma''
108x203 cm
karışık malzeme
emre senan
''exit''
98x129 cm
tuval üzerine akrilik
esra carus gülaydın
''uyan, uyan, uyan''
110x46x1 cm
karton kesme
esra carus gülaydın
''kutsal hazine''
65x100x5 cm
karton kesme
sakine çil
''göçük''
42x34x15 cm
alçı
endam acar
''soma''
yerleştirme
bayram candan
''köpek yazıları''
30x20x32 cm
broz ve 24 ayar altın
aslımay altay göney
''iz serisi 1-9''
23.3x35 cm
karbon kağıdı
aslımay altay göney
''biz, siz, onlar 1-3''
23.3x35 cm
kağıt kesim füzen
kurucu koçanoğlu
''maden''
97x7.5x201 cm
karışık malzeme
shirley verrette
''the truth of atmosphere''
64x47.5
kağıt üzerine guaj
gamze taşdan
''arabesk'in cevherleri''
25.3x25.3
kağıt üzerine yağlıboya ve akrilik
aziz kanat
''nefes''
61x52 cm
tuval üzerine yağlı boya
rüçhan şahinoğlu
''the leş kargaları''
karışık malzeme
şirin iskit
''ocaklarımız hep tütsün''
143x30x90 cm
keçe, yün, triko
sakine çil
''madalyon'un iki yüzü''
yerleştirme/installation
seramik, altın varak
'' maden- cevher ''
[20.09.2005 - 20.10.2031]

“Maden-Cevher”
05.09.2015-31.10.2015

Galeri Apel yıllık programında en az bir kez günümüzden bir konuyu ele almaya çalışır ve çok sayıda sanatçının bu konudaki farklı yorumlarını izleyici ile paylaşmayı amaçlar. Bu doğrultuda, Galeri Apel'in 14. Uluslararası İstanbul Bienali ile eşzamanlı düzenlediği serginin konusu "maden-cevher" oldu. Doğada çoğu zaman yer altında saklı olan cevheri, insan tarih öncesi dönemde keşfetti ve bu cevherden yararlanma yollarını aramaya koyuldu. Birçok destan, dağı delebilen, cevheri eriten insanın maharetini yücelten hikayelerden oluştu. Kültürel ve teknolojik gelişmelere paralel olarak, insanın madenlerle giderek daha da yakınlaşan bir ilişkisi oldu.

Maden ocaklarında kömür, bakır gibi madenleri yeraltından dışarıya taşıyan yola galeri denilmesi günümüz sanatında galerilerin yüklendiği işlevi de hatıra getirebilir. Kültürel faaliyetlerin belki de en insani olanlarından biri sanat üretimidir. Galerilerde hayat bulan sanat eserlerinde yakın tarihin izleri, çağrışımları, değerleri saklıdır. Aynı zamanda, madenlerdeki son derece zorlu çalışma koşulları, maden kazalarındaki emek-kırım, tarihi ve güncel emek sömürüleri üzerine kurulan ihtişamın aldatıcı büyüsü de sanat eserlerinin üretiminde farklı çıkış noktaları oluşturur.
Katkıda bulunan sanatçılarımıza teşekkür ederiz.
Nuran Terzioğlu