anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 26.7.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
gamze taşdan
"kim bilir kaç kişi"
73x101cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"bergen"
73x101cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"gece"
32,5x41,5cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"kırmızı"
32,5x41,5cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"pazarda hanımlar I"
105,5x144cm
ipek baskı
gamze taşdan
"pazarda hanımlar II"
103x73,5cm
ipek baskı
gamze taşdan
"pazarda hanımlar III"
50x70cm
ipek baskı
gamze taşdan
"pazarda hanımlar IV"
50x70cm
ipek baskı
gamze taşdan
"her daim mini"
52x73cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"her daim lehçe"
60x55,5cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"her daim şık"
55x40cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"her daim çiçek"
32,5x44cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"sapık devlette"
51,5x37,5cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"sapık otobüste"
71,5x72cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"sapık hanede"
52,5x73cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"seni çok seviyoum"
41,5x33cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"omuz omuza"
32,5x41,5cm
kağıt üzerine karışık teknik
gamze taşdan
"fantezi boyama kitabı"
29x21,5cm
baskı
gamze taşdan
“bülent ersoy ‘sen beni ömrünce unutamazsın’ ”
120x160cm
tuval üzerine yağlı boya
gamze taşdan
"cemil"
89,5x80cm
tuval üzerine yağlı boya
gamze taşdan
"kızlar"
28x5x4 cm
karışık teknik
gamze taşdan
"Allah kimseyi dul komasın"
29x21,5cm
sanatçı kitabı
gamze taşdan
"biz hiç bir şey görmedik"
400x108,5 cm
duvar kağıdına baskı
gamze taşdan
" sapık hanede"
52,5x73cm
kağıt üzerine karışık teknik
Gamze Taşdan, "mesele yok!" "no big deal!"
[10.05.2014 - 21.06.2014]

Gamze Taşdan'ın ilk kişisel sergisi “Mesele Yok!” daki çalışmalarının çıkış noktasını Türk sinemasında kadınlık halleri, toplumsal cinsiyet ve geleneksel kültür kavramları oluşturuyor. İşlerinde, dilde ve görsellikte kadını ikincil kılan unsurları abartarak, ya da onları bozup yeniden kurarak sonunu erkeğin yazdığı hikâyeleri değiştiriyor. Özellikle 80’ler sineması sanatçı için önemli bir ilham kaynağı. Bu dönem, bir yandan feminizm etkisinde ama filmin sonunda kadının erkek egemen düzene teslim olduğu toplumsal içerikli filmleriyle, diğer yandan da bikinili, davetkâr ama elde edilemeyen kadınların, maço erkekler tarafından kovalandığı popüler örnekleriyle hala yerleşik olan bir bakış açısını yansıtıyor. Birçok kadının özgür bir hayat yaşıyormuş gibi davrandığı, ancak sürekli olarak kendini, yaşadıklarını, istek ve arzularını inkâr etmeye zorlandığı toplumda, bu durumu görünür kılarak söylemsel bir özgürlük alanı yaratıyor. İşlerinde, kimi zaman kendi yüzünü ve bedenini de birer imge olarak kullanan sanatçı, alaycı tavrıyla dikkati çekiyor.