anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 28.5.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
rüçhan şahinoğlu
"dışarda"
140x150 cm.
tuval üzerine akrilik
rüçhan şahinoğlu
"dışarda"
36x36 cm.
tuval üzerine akrilik
rüçhan şahinoğlu
"dışarda"
36x36 cm
tuval üzerine akrilik
rüçhan şahinoğlu
"dışarda"
36x36 cm.
tuval üzerine akriik
rüçhan şahinoğlu
"dışarda"
36x36 cm.
tuval üzerine akriik
rüçhan şahinoğlu
"dışarda"
140x150 cm.
tuval üzerine akriik
rüçhan şahinoğlu "dışarda" "outside"
[27.10.2011 - 03.12.2011]

Rüçhan Şahinoğlu’nun dokuzuncu kişisel resim sergisi “Dışarda”, 27 Ekim-3 Aralık 2011 tarihleri arasında Galeri Apel’de izlenebilecek. Şahinoğlu yeni sergisinde, yapıtlarının temel izleği olan iletişimsizlik, yalnızlık ve yabancılaşma kavramlarını kentsel ortama taşıyor. Resimlerinde bu kez ıssız sokaklar, ruhsuz bina cepheleri, gerilimli elektrik trafoları ama en çok da kendi halinde duran sokak lambaları var. Sanatçının son dönem resimlerinin temel ikonografik unsuru olan bu sokak lambaları, kentin hızlı, gürültülü, hırslı akışının adeta sessiz birer tanığına dönüşüyor.
1996 yılından bu yana Türkiye’nin ve dünyanın çeşitli kentlerinden İstanbul’daki kendi adresine kent manzarası kartpostalları gönderen Rüçhan Şahinoğlu, yıllara yayılan bu uzun soluklu performansın temelindeki içsel yalnızlığı ve varoluş oyununu yeni sergisinde resimlerle ifade ediyor. Çektiği yüzlerce kent fotoğrafını harmanlayarak özgün kent görünümleri elde eden sanatçı, artık herhangi bir yer olmayan, yalnızca zihinsel kurguların ürünü olan kent imgelerine dönüşen yeni manzaralar oluşturuyor. Bu yersiz, aidiyetsiz kent görünümlerinde bir yandan kentleşme ve modernleşme sürecinde insan ruhunun yalnızlaşmasının derin soyut izlerini ve atmosferini, öte yandan sanal ortamların soğuk yüzeyselliğini bulmak mümkün. Kentte yaşamın ve varoluşun değişen anlamları ve biçimleri, Şahinoğlu’nun manzaralarının önemli bir boyutunu oluşturuyor.
Rüçhan Şahinoğlu’nun resimleri, emek yoğun bir süreçte gerçekleşen ama fotoğrafik görüntüyü temel alan resimler olarak, bir yandan da fotoğrafın yoğun varlığıyla çevrili dünyamızda görsel olanın hala haz verip veremeyeceğini izleyiciye meditatif bir görsel deneyim sunarak sorguluyor.