anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 26.7.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
güler güngör
"yakın gelecek"
paslanmaz çelik
güler güngör
"yakın gelecek detayları" "tuvalde yakın gelecek"
dijital baskı
güler güngör
"şehrin böcekleri"
paslanmaz çelik, yün
güler güngör
"yüksek gerilim"
demir, yün
güler güngör
"kadın"
ahşap, gümüş,demir,paslanmaz çelik
güler güngör
genel görünüm
güler güngör
"sıcak yansıma"
paslanmaz çelik, yün
güler güngör
"binlerce"
bakır, paslanmaz çelik
güler güngör
"binlerce" detay
bakır, paslanmaz çelik
güler güngör
"derinleşme"
paslanmaz çelik, altın varak, ayna
güler güngör "yakın gelecek" "near future"
[08.05.2010 - 05.06.2010]

güler güngör
“yakın gelecek” - “near future”
8 mayıs-5 haziran 2010


ÇELİKTEKİ AYNA,
AYNADAKİ ÇELİK

Güler Güngör’ün yapıtlarını 15 yıldır atölyesiyle sergisiyle biliyor, izliyorum. Bütün has sanatçılar gibi, iş’inin (heykelin) içeriğini zorluyor, bu yüzden heykelin malzemesini de ileriye doğru zorluyor. Kazandığı menzili adeta yok sayarak yeni bir yolculuğa çıkıyor her seferinde.
Bu tehlikeli serüvenlerden hep başarıyla çıktı Güler Güngör: Şapkalar cambazlar evler… Onlardan fırlatılan birey… Ahşaptan demire, demirden betona çeliğe, oradan nereye? Yeni yapıtlarıyla öngörüsü, önerisi şu değil mi? Bugün salt çelikte mi görüyorsunuz kendinizi? Çeliğin aynasında mı? Ya bizim kadim aynada? Dün dünü gösteren, bugün bugünü gösterebilen, yarını da gösterebilecek ayna? Paramparça olsa da.
Çelik ile ayna. İkisi birlikte. Yoğurulmuş. Yoğurulduğu yerde soruyor, sorguluyor, ileriye doğru sıçrıyor.
Bu heykellere bakın. Onları görün. Yarın, eğer umut anlamına da geliyorsa, Güler, tehlikeli yolculuğunda bir dönemeci daha çelik ve aynayla geçiyor.
Sanal, sahte, hatta sahtekâr evren mi? Konuşmak hâlâ erken mi?
Yoksa şu çelikteki ayna ile aynadaki çelik onu da işaret etmiyor mu?

Hulki Aktunç