anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 23.1.2018.
kullanım şartları

« geri
» sergi
sergiden genel görünüm
sergiden genel görünüm
sergiden genel görünüm
sergiden genel görünüm
sergiden genel görünüm
suzy hug levy
interaktif kitap, kurşunkalem ve kağıt, 40x20x30
“okuma odası- bir köşe" "the reading room-a corner”
[08.11.2007 - 11.11.2007]

“okuma odası- bir köşe”
Uluslararası Siena Kitap Fuarı
8-11 kasım 2007

Uygur, Selçuklu ve Osmanlı eserlerinden anlaşıldığı gibi kitaplar tarih boyunca öz kültürümüzün en önemli sanat yapıtları olmuşlardır. Önceleri şair, hattat, nakkaş, mücellit gibi farklı dallardaki sanatçıların ortak çalışarak ürettikleri el yapımı kitapları, 1831’de Henry Cayol’un, 1869’da da Antoine Zellich’in İstanbul’da kurdukları taşbaskı atölyelerinde basılan resimli halk hikayeleri takip eder.

Konulu sergileriyle dikkat çeken Galeri Apel’in son dokuz yıllık geçmişinde, bazı sanatçılar defalarca kitap sanatlarına yönelik yorumlar sergilemişlerdir. Bu birikim paralelinde, “KONUK ÜLKE TÜRKİYE PROJESİ” kapsamında yer alması planlanan 2008 Frankfurt Kitap Fuarı için, Galeri Apel, öz kültürümüzden esinlenen sanatçılarının farklı malzemelerle oluşturdukları çağdaş kitap yorumlarını kapsayan “Okuma Odası” adlı bir projenin hazırlığı içindedir.

Bu projenin ilk aşaması olarak 2007 Frankfurt Kitap Fuar ında “okuma odası-bir köşe” başlıklı bir sergi Türkiye Ulusal Standı’nda aldı.

Sekiz özgün eseden oluşan bu sergi geniş ilgi görmüş ve bu kez Uluslararası Siena Kitap Fuarı’ndan davet almıştır. “okuma odası-bir köşe” TERRA DI LIBRI, Palazzo Della Provincia mekanında fuar boyunca izlenbilir.

Günümüze dek görsellikleri ile de okunabilen kitap yapan sanatçılarımızdan,

Aslımay Altay, Akdeniz konulu 3.Uluslararası Tunus Bienal’inde portakal kabuğu kullandığı “seyahatname” ile Türkiye’yi temsil etti. “kaptanın seyir defteri” adlı bu seyahatnameyle İstanbul’dan Tunus’a seyahatini kendine has mizahıyla kitap fuarlarına da taşıyor.

Azade Köker, 1998 yılında Darmstadt da “intansitäten” başlıklı sergisinde geniş bir alana içi boş kitap formlarından oluşan kütüphane düzenlemesinden sonra da eserlerinde birçok defa kitaba yöneldi. Frankfurt’taki “okuma köşesi” ne bir sabun kitapla katılan sanatçı Siena’ya yanık bir kitap hazırladı.

Can Göknil, “söz ve göz kardeşliği” isimli el yapımı kitaplarıyla 2003 yılında Tokyo’da Chihiro Müzesi’ne, 2004’de ise Washington D.C.’de Ulusal Kadın Sanatçılar Müzesi’nde düzenlenen sanatçı kitapları sergilerine davet edildi ve 2005 yılında Londra’daki Victoria&Albert Müzesi koleksiyonuna kabul edildi. Sanatçı bu sergiye özel olarak hazırladığı “bir aşk masalı” adlı yapıtı ile katılıyor.

Kurucu Koçanoğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin desteği ile Darphane-i Amire’de düzenlenen “zamanın lale hali” sergisinde (küratör: Nuran Terzioğlu) “yerin günlüğü” adlı eserini, toprak üzerinde sundu. Işığı sanat malzemesi olarak da kullanan sanatçıyı bu sergide “yazmadıklarım” adlı ayaklı kitabı temsil ediyor.

Raziye Kubat, ahşaptan ürettiği kitap tasarımlarıyla 2003 yılında İskenderiye Bienal’ine davet edildi. Ortadan açılabilen, dört cephesi resimli diziden, sanatçı, edebiyatımızın ustalarından Melih Cevdet’e atfettiği kitabı seçerek fuar sergisine anlamlı bir boyut getirmiş oldu.

Suzy Hug Levy’nin kitap düzenlemeleri tarihi İskenderiye Kütüphanesi’nin yeniden açılışında sergilendi. Kitap sanatına on yıldan beri sıkça eğilen sanatçı kalemlerden meydana gelen rahle kitabının interaktif olmasını amaçladı. “Aklınıza ilk geleni yazar mısınız?” diyerek izleyicinin de esere katkısını sağlıyor.


Yıldız Şermet, 2001 sergisi için üç ciltlik çağdaş “hünernâme” ’sinin sayfalarını havuç, soğan ve pırasa ile Mısır papirüs tekniğinden yararlanarak üretti. Şermet, bu diziden havuç kitabı ışıklı bir düzenek üzerinde sergileyerek doğadaki motiflere dikkat çekiyor.

Yücel Kale, “sayfalar” sergisine hazırlamış olduğu ahşap yontu kitaplarına benzer bir eseri özel olarak hazırladı. “yazısız” başlığı ile sunulan bu kitapların yüzeylerinde genellikle portre kabartmaları yer alıyor. Bu yüzler insanda bir yüzleşme hissi uyandırıyor. Yazar da zaten kitaplarında yazdıklarıyla kendisi ve okurlarıyla yüzleşmez mi?

kürator: Nuran Terzioğlu/galeri apel