anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 27.7.2017.
kullanım şartları

« geri
» basında apel
"verheugen’in ofisinden sonra brüksel meydanı’nda"
ezgi başaran, hürriyet, 01.05.2004

Türk Kitap sanatını Çağdaş Ortama Taşıdım

Üç Türk sanatçısı yurtdışındaki önemli sanat merkezlerinde eserlarını sergiliyor şu günlerde. Gravür ve resim çalışmalarının yanı sıra kitap sanatıyla da tanınan Can Göknil el yapımı Hayretname adlı kitabını Washington D.C.’deki National Museum of Women in the Arts adlı müzede sergiliyor. Göknil, Washington’ın bu önemli müzesinde eseri sergilenen ilk Türk kadın sanatçısı. Çalışmalarını Almanya ve Türkiye’de sürdüren Ayşe Erkmen’in iki kişisel sergisi eş zamanlı olarak Almanya’nın Bremen ve Monchengladbach kentlerinde açıldı. Türkiye-Plastik Diyaloglar başlıklı bir diğer sergi ise Türkiye’den ve Belçika’da yaşayan Türk sanatçıların eserlerinden oluşuyor. Serginin mekanı Brüksel’deki Belediye Merkezi.

Verheugen’in ofisinden sonra Brüksel Meydanı’nda

Brüksel’in Grand Place meydanındaki Belediye Kültür Merkezi Türkiye-Plastik Diyaloglar (Turquie Dialogues Plastiques) başlıklı kapsamlı bir sergiye ev sahipliği yapıyor. Serginin önemli bir kısmı, 2003 yılı Avrupa Birliği genişlemeden sorumlu komisyon temsilcisi Günter Verheugen’in insiyatifi ve seçimiyle oluşmuş, Brüksel’deki ofisinde beş ay süreyle sergilenmişti.

Verheughen’in ofisindeki eserlere yeni eserler eklemesi için de Galatasaray’daki Galeri Apel’in sahibi Nuran Terzioğlu görevlendirildi. Bir kısmı heyhel olmakla birlikte resim ağırlıklı ve konusu “diyaloglar” olan sergiye katkı olarak Terzioğlu görsel sanatların temel unsurlarından biri olarak “cizim”in vurgulandığı ek bir sergi hazırladı.

Bu bir ofis sergisi olarak başladı. O yüzden resim ve birkaç heykelden oluşuyordu. Ben de yanına çizim ekledim. Türkiye’den altı sanatçının “çizim”e, özellikle araştırıcı yaklaşımlarının yansıtıldığı yapıtlarını koydum. Hem çizimi bir diyalog unsuru olarak düşündüm hem de sanatın her dalının en temel özelliği olması dolayısıyla bir konsept, bir ortak payda oturtmuş oldum.

Hürriyet, Keyif, Ezgi Başaran, Mayıs 2004